9. eller 10. klasse?
På Korinth Efterskole kan du komme på efterskole i 9. eller 10. klasse. Uanset hvad du vælger, bliver du en del af en efterskole på det smukke Sydfyn, hvor natur, friluftsliv og et stærkt fællesskab bliver en levende del af dit skema året rundt. På Korinth Efterskole arbejder vi med dialogisk undervisning. Læs mere her: Link til næste underside ”dialogisk undervisning”.

Udeskolelivet
Du skal vælge Korinth Efterskole, hvis du har mod på at kombinere det trygge klasseværelse med et udeskoleliv, hvor du lærer med hele kroppen. Vi betragter friluftsliv som en værdifuld måde at skærpe alle vores sanser på. Hos os lærer du at mestre matematikken i Svanninge bakker. Her træner du engelske gloser på klatrevæggen, og arbejder med bæredygtigheds – og klimaudfordringer på linjer og i de boglige timer. Oplevelser og fællesskab er en helt naturlig del af undervisningen og hverdagen på Korinth Efterskole. Også om morgenen, hvor vi starter dagen med at gå en tur på ca.1 km

Ordblindhed
På Korinth Efterskole favner vi ordblindhed. Vi hjælper elever videre eller i gang med livet som studerende med ordblindhed. Vi har fokus på at give disse elever mulighed for at udvikle sig på samme niveau som elever uden skrive- og læsevanskeligheder. Vi forpligter os til at holde os opdaterede med kompenserende hjælpemidler i form af IT-programmer og digitale hjælpemidler. Vi anvender forskellige læringsplatforme som f.eks. CD-ORD, IntoWords, IT-Rygsæk, Grammateket m.fl.

Ring og hør nærmere om mulighederne.